RESEPI CUCUR DURIAN SEDAPPPP

7/18/2013 Siti Aminah Abd Halim 2 Comments

Cucur durian


Saya ni memang penggemar durian, jarang juga dapat makan cucur durian ni masa kecik-kecik dulu sebab durian mahal + adik beradik ramai,....tak cukup pun nak buat cucur, tapi sejak berumahtangga saya dapat keluarga mertua yang ada tanaman durian, Alhamdulillah walaupun tak la mewah sangat, masih untung sebab tak perlu beli kat pasar......jadi bila dah banyak sangat isi durian, maka timbulla berbagai resepi kan....tapi resepi mudah untuk minum petang je la..

Bahan-bahan

10-20 ulas durian yang diambil isinya sahaja
1 1/2 cawan tepung gandum
1 sb gula
secubit garam
minyak untuk menggoreng

Cara membuatnya

caranya sangatlah mudah cuma campurkan semua bahan diaatas.....gaulkan dengan tangan, agak-agakla supaya tak terlalu lembik (sama macam adunan jemput pisang tu (cokodok saya pangggil he he))...
panas minyak dalam kuali dan bolehla menggoreng....jemput guna tangan la ye baru dapat bulat dan cantik he he
dah siap boleh la hiding

selamat menjamu selera.....

2 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah