KEUTAMAAN VITAMIN DAN MINERAL UNTUK KANAK-KANAK

9/09/2014 damiaamna 0 Comments


Apakah vitamin dan minral yang paling utama untuk kanak-kanak??
shaklee

 
Vitamin A menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan yang normal; tisu dan tulang pembaikan; dan kulit yang sihat, mata, dan tindak balas imun. Sumber yang baik termasuk susu, keju, telur, dan kuning ke oren sayur-sayuran seperti lobak merah, keladi, dan skuasy.


Vitamin B. Keluarga vitamin B - B2, B3, B6, dan B12 - metabolisme bantuan, pengeluaran tenaga, dan sistem peredaran darah dan saraf yang sihat. Sumber yang baik termasuk daging, ayam, ikan, kacang, telur, susu, keju, kacang, dan kacang soya.


Vitamin C menggalakkan otot yang sihat, tisu penghubung, dan kulit. Sumber yang baik termasuk buah-buahan sitrus, strawberi, kiwi, tomato, dan sayur-sayuran hijau seperti brokoli.


Vitamin D menggalakkan pembentukan tulang dan gigi dan membantu badan menyerap kalsium. Sumber yang baik termasuklah susu dan produk tenusu yang lain, dan minyak ikan. Sumber terbaik vitamin D adalah cahaya matahari.
Kalsium membantu membina tulang yang kuat sebagai kanak-kanak membesar. Sumber yang baik termasuk susu, keju, yogurt, tauhu, dan kalsium yang diperkaya jus oren.


Zat Besi membina otot dan adalah penting untuk sihat sel-sel darah merah. Kekurangan zat besi adalah risiko dalam remaja, terutama bagi kanak-kanak perempuan apabila mereka mula datang kotor. Sumber yang baik termasuk daging lembu dan daging merah yang lain, ayam belanda, daging babi, bayam, kacang.

Megavitamins - dos besar vitamin - tidak adalah idea yang baik untuk kanak-kanak. Vitamin larut lemak (vitamin A, D, E, dan K) boleh menjadi toksik jika anak-anak terkena dos berlebihan dengan berlebihan. Ditto dengan besi. Anak-anak anda boleh mendapatkan terlalu banyak hal yang baik.
Memilih kepada Makanan Segar untuk Vitamin Terbaik



Kanak-kanak yang sihat mendapatkan permulaan yang terbaik dari apa yang anda masukkan dalam troli runcit anda.

 

Pemakanan yang baik bermula dengan memberikan pelbagai keseluruhan, makanan segar sebanyak mungkin. Itu jauh lebih baik daripada berkhidmat sehingga makanan segera atau makanan kemudahan - dan berharap bahawa mengambil vitamin kanak-kanak akan membatalkan apa-apa tidak-no pemakanan ini. Anda akan menemukan kebanyakan vitamin dan mineral dalam makanan yang tinggi karbohidrat dan protein (bukan lemak). Setakat ini, makanan yang paling tinggi vitamin semua adalah buah-buahan segar dan sayur-sayuran.

 

Untuk memberi kanak-kanak lebih vitamin, mensasarkan lebih pelbagai - bukan sahaja lebih banyak makanan. Dua kali ganda kanak-kanak hari ini mempunyai berat badan berlebihan dari dua dekad yang lalu, jadi gunakan bahagian makanan bersaiz kanak-kanak, iaitu satu perempat kepada satu pertiga saiz bahagian dewasa.

 

Menyebarkan pelbagai jenis makanan kepada beberapa hidangan kecil dan makanan ringan sepanjang hari. Jika anak anda tidak akan makan makanan tertentu selama beberapa hari - seperti sayur-sayuran - jangan bimbang. Tetapi mereka memperkenalkan semula makanan lagi satu atau dua hari kemudian, mungkin bersedia dengan cara yang berbeza. "Mogok makanan" kanak-kanak biasanya berakhir dengan sendirinya.

shaklee
 
 
Vitamin dan Kanak-kanak Sihat: Lima Tips
 

Jika anda memberi vitamin untuk anak-anak anda, ikuti tips ini:

1.letakkan vitamin dari sini, baik daripada jangkauan kanak-kanak, supaya mereka tidak melayan mereka seperti gula-gula.

2.Cuba untuk bertarung lebih makanan yang anak-anak anda atau menggunakan pencuci mulut sebagai rasuah untuk "membersihkan pinggan anda." Sebaliknya, cuba memberi vitamin kunyah sebagai "merawat" pada akhir makan. Vitamin larut lemak hanya boleh diserap dengan makanan.

3.Jika anak anda mengambil sebarang ubat, pastikan anda meminta doktor anak anda tentang apa-apa interaksi ubat dengan vitamin atau mineral tertentu. Kemudian makanan tambahan tidak akan meningkatkan atau mengurangkan dos ubat.

4.Cuba vitamin kunyah jika anak anda tidak akan mengambil pil atau makanan tambahan cecair.

5.Pertimbangkan menunggu sehingga kanak-kanak mencapai umur 4 untuk mula memberi makanan tambahan multivitamin, melainkan jika doktor anak anda mencadangkan sebaliknya.

 

Khasiat memainkan peranan dalam pembelajaran dan perkembangan kanak-kanak anda. Jadi, bukannya bergantung kepada watak kartun menjual makanan tambahan, komited untuk memberi makan pelbagai makanan yang sihat untuk anak-anak anda.

 translate :Web MD

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah