KENAPA HERBAL BLEND KRIM SANGAT SERBA GUNA?

4/29/2014 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

SHAKLEE
 


Antara kegunaan Herbal Blend yg ajaib ni?

1. Merawat eczema dan gatal-gatal digigit serangga

 sangat berguna bagi ibu2 yang ada bayi, tak perlu lagi nak risau kalau bayi masukkan jari dalam mulut ye...sebab bahan2nya adalah daripada sumber semulajadi
 
 2. Melembutkan tumit dan merawat tumit pecah

 Tumit kering dan pecah sememangnya menjadi masalah saya sejak dahulu lagi. Pernah cuba macam-macam jenis krim mahal di farmasi. Tapi, tak berapa nampak hasilnya. Tapi, sekali dua cuba Herbal Blend, memang puas hati. Lembut je tumit tu. :) Kalau tak percaya, SAYA SENDIRI DAH GUNA! ALHAMDULILLAH SANGAT PUAS HATI DENGAN HASILNYA!!!

 
 3. Ubat luka / lecur

 Boleh guna ganti minyak gamat. Seeloknya ada satu herbal blend dalam rumah, bila ada luka je, cepat baik. Terhiris pisau? Kena cakar kucing? Terkena minyak panas? Semua pun boleh...

 

 4. Luka pada puting bagi ibu-ibu menyusu

 Memang dah terbukti, bila ada luka pada puting akibat gigitan anak, pedih yang teramat.. Jadi, lepas ni, ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, kena ada herbal blend di sisi.. :) Herbal blend ni sangat natural, jadi jangan risau.. Tiada bahan sintetik dan dijamin selamat.

 
 5. Menghilangkan parut

 Kalau ada parut akibat chicken pox atau campak, cuba sapukan herbal blend. InsyaAllah akan pudar dan hilang...

 
 6. Ruam pada bayi

 Bayi sememangnya senang terkena ruam, terutamanya ruam lampin. Bayi kan masih kecil, kulitnya baru sahaja hendak sesuai dengan alam ini. Jadi, sapukan sahaja Herbal Blend. Ia akan melegakan rasa pedih dan insyaAllah akan merawat ruam. Jangan sapukan krim steroid tau! Kesian bayi tu...

 
 7. Losyen harian

 Saya juga gunakan sebagai losyen harian. Supaya tangan sentiasa lembut.. Herbal blend tidak berminyak. Jadi sememangnya selesa.

 

Herbal Blend Shaklee

 Kenapa Herbal Blend?

Herbal Blend ni, diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi (horse chestnut, bunga yarrow, daun sage, dan juga rosemary). Ia telah diuji secara klinikal bagi melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah, seperti tumit, lutut dan siku. Ia dingin, bermentol dan tidak berminyak.

Jadi, untuk dapatkan Herbal Blend ni, cepat-cepat hubungi kami. Harga tak mahal pun. Murah saja!!
 
SMS : 019-4139987
 
Kredit to : MOMMA LOVE

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah

APA PERLUNYA ENZIM CoQ HEALTH

4/29/2014 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

SHAKLEE


APAKAH COQ10

  • COQ10 (Coenzyme Q10)  adalah sejenis enzim yang diperlukan oleh sel tubuh badan.

  •  Enzim COQ10 boleh dibina oleh tubuh badan kita, namun  semakin meningkat usia, semakin berkurang pembinaan enzim ini.

  •  Enzim ini amat diperlukan oleh sel-sel badan dalam pembebasan tenaga. Pembebasan tenaga membolehkan sel kita terus hidup dan berfungsi dengan sempurna. Dan seterusnya membolehkan tubuh badan berfungsi dengan sempurna.
 
BAGAIMANA UBAT KOLESTROL BEKERJA??
 


shaklee

Statins adalah:
 -Sejenis ubat yang amat mujarab dan berkesan dalam menurunkan kolesterol secara mendadak
 -Dikenali sebagai HMG-CoA Reductase Inhibitor.
 -Juga dapat mengurangkan risiko serangan jantung
 
 Statins menghalang pensensitisan kolesterol dengan menyekat enzim HMG-CoA Reductase. Kesan ini adalah tidak secara berpilih, kerana ia menghalang pengeluaran CoQ10.
 Kajian mendapati bahawa terdapat pengurangan yang ketara dalam paras CoQ10 di dalam jantung, otot rangka dan dalam tisu hepar selepas dirawat dengan ubat statin, lebih-lebih lagi jika ubat itu diambil dengan dos yang tinggi.
Sesetengah orang yang mengambil ubat statin melaporkan banyak mengalami kesan sampingan termasuk sakit-sakit otot, lemah badan, keletihan, daya ingatan yang bermasalah dan juga mati pucuk (erectile dysfuntion).
Masalahnya, gejala tersebut merupakan rungutan yang biasa didengar berkaitan dengan peningkatan usia, oleh itu ramai orang menganggap perkara ini tidak perlu dimaklumkan kepada doktor mereka. Menurut Dr. Julian M. Whitaker M.D., kesan sampingan ini mungkin disebabkan oleh penghakisan CoQ10 oleh ubat statin.

 

KENAPA PERLUNYA ENZIM CoQ HEALTH?

Pengeluaran CoQ10 oleh badan akan merosot apabila kita semakin tua.
 Walaupun CoQ10 wujud secara semula jadi dalam banyak jenis makanan seperti daging dan sayuran, kandungan CoQ10 dalam makanan adalah sangat terhad. Adalah sukar untuk mendapat CoQ10 yang mencukupi setiap hari daripada makanan. Oleh itu, hanya satu cara sahaja untuk mendapatnya dengan mencukupi, iaitu dengan mengambil suplemen CoQ10.
 
 Info diatas saya petik dari Utusan Online ya...
 Disini diterangkan betapa pentingnya pengambilan supplemen COQ10. Apalagi jika anda memakan ubat kolestrol. Saya sering lihat seorang kawan yang makan ubat kolestrol, sentiasa rasa penat dan tidur je. Kadang kala macam tak sedar dia tertidur.. agak pelik tapi benar ni...
 
 Terjawap soalan yang sering ditanya-tanya.. Di shaklee ada supplemen COQ10 ini... Namanya:
 COQHealth Plus.

BERMINAT:
SMS: 019-4139987
kredit to :Heaty by nature

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah

RESEPI KUIH SERI AYU

4/22/2014 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

Sahklee


Resepi Kuih Seri Ayu
 
Bahan-bahan (30 biji)
 
2 biji telur
3/4 cawan gula
*2 cawan tepung gandum
*1 sudu kecil serbuk penaik
1 cawan santan
1 sudu kecil ovellete
1 sudu kecil perisa pandan
sedikit tepung ubi
secubit garam
1 cawan kelapa parut putih (gaulkan bersama sedikit tepung ubi dan secubit garam)
 
 
Cara membuatnya:
 
1. Ayak tepung bersama serbuk penaik dan ketepikan.
2. Pukul telur sehingga kembang.
3. Masukkan gula dan pukul lagi sehingga putih dan kemudian masukkan ovellete dan teruskan memukul.
4. Masukkan tepung bersama serbuk penaik tadi berselang seli dengan santan dan kacau sebati.
 
5.Masukkan kelapa parut dan padatkan dalam acuan, kemudian masukkan adunan tadi sehingga penuh.
6. Kukuskan adunan dalam acuan tadi selama lebih kurang 7 minit.....dah siap keluarkan kuih dari acuan terus laaaa....pastu dah sejuk boleh terus Ngap!!!!
 
 
p/s :  Sapukan minyak dalam acuan supaya tidak melekat 
 
 

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah

KOLESTROL??? BAGAIMANA NAK HILANGKAN???

4/22/2014 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

SHAKLEE
  Akan dipasarkan Jun 2014

Atasi Masalah Kolesterol Anda Secara Semula Jadi

dengan FITOSTEROL

Satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi.*
Paras kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja, tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia. Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggilah risiko yang anda hadapi.


 

Apakah Kolesterol?

Kolestrol datang dari 2 sumber :

  • hati dan sel-sel lain dalam tubuh anda menghasilkan 75% dari kolestrol dari kolestrol darah.
  • 25% lagi dating dari makanan yang anda makan setiap hari.
Terdapat 2 jenis kolesterol dalam darah anda:
·         Lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) boleh membentuk plak dan menyumbat arteri, seterusnya meningkatkan risiko serangan jantung dan strok.  Lazimnya ia dikenali sebagai ‘kolesterol tidak baik’.
·         Lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL) atau kolesterol ‘baik’ dapat menyingkirkan kolesterol tidak baik dengan membawanya ke hati untuk disingkirkan.  
Oleh yang demikian, bagi melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular, anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.
 
Walaupun paras kolesterol darah anda tinggi, terdapat beberapa langkah yang boleh anda ambil untuk mengurangkannya demi melindungi kesihatan anda.
 
ü  Amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut air.
ü  Lakukan aktiviti fizikal dengan kerap.
ü  Kurangkan berat badan berlebihan.
 
ü  Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semula jadi.

 

 Memperkenalkan PHYTOCOL-STTM Shaklee

Pilihan Sihat dengan 2,000mg Fitosterol Setiap Hari

 


SHAKLEE
 
Ini pula gambaran bagi salur darah kita apabila seseaorang itu mengalami masalah lebihan kolestrol, kolestrol yang berlebihan daripada makanan akan menembusi saluran darah dan membentuk "plaque".....apabila "plaque" terlalu tebal, darah sukar dipam ke seluruh badan dan menyebabkan jantung menjadi lemah fungsinya......
Tahukan Anda apabila kolestrol telah Berjaya menembusi salur darah anda,,,,bermakna salur darah anda telah menjadi rapuh, ia Mudah pecah apabila anda mengalami tekanan darah tinggi!!!!
 

SHAKLEE

Bagaimana Fitosterol bertindak?
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol akan bersaing dan mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus. Ini bermakna bahawa semakin banyak Fitosterol yang anda ambil, maka semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk merendahkan paras kolesterol LDL anda.
 
 


Bertindak Bijaklah Hari Ini, secara Semula Jadi!


dengan SHAKLEE

 

 
 
 
Anda merupakan salah seorang yang mempunyai masalah dalam kolestrol?????
 
Hubungi saya SMS/Whatsapp ke nombor  019-4139987
taip "Nama Kolestrol"
 
saya akan respon secepat mungkin!!!!

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah

WANITA DAN KALSIUM

4/07/2014 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments



Kalsium Shaklee
 
Keperluan Kalsium Wanita

Hasil penemuan penyelidikan bersama Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti Otago, New Zealand menunjukkan kebanyakan wanita di Malaysia mendapat kurang daripada 50 peratus jumlah kalsium yang disarankan untuk kesihatan tulang. Pengambilan kalsium yang rendah merupakan antara faktor risiko utama yang menyumbang kepada berlakunya penyakit osteoporosis yang bermaksud ‘tulang poros’.(sumber:keperluan-kalsium-wanita.)
Apa yang dimaksudkan 'poros' ni ye. Poros tu dalam bahasa mudahnye ialah berongga/lompong. Tulang sememangnya berongga, tetapi sekiranya kurang pengambilan kalisum seharian, tulang akan menjadi semakin berongga. Cuba bayangkan batang pokok yang besar dan tinggi dengan batang yang berongga, bukan padat.....agak-agak laaa, berapa lama batang pokok tu mampu menampung dahan dengan daun serta buah-buahnye ye??????
 
Jadi macam tu lah juga tubuh kita ye...jadi fikir-fikirkan la....kenapa orang sibuk dengan iklan susu dan tulang he he...
 
Saya ada altenatif untuk mereka yang kurang gemarkan susu dan nak menambah keperluan kalsium seharian dalam badan.
 
meh whatsApp saya ok...

Ostematrix

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah