PILIHAN TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN OMEGA ATAU LECITHIN??.....JOM BACA PENJELASAN

12/14/2016 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

 PILIHAN TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN OMEGA ATAU LECITHIN??.....JOM BACA PENJELASAN

OMEGA DAN LECITHIN SHAKLEE

 

Lecithin vs omega, mana lagi best ????

************************************
Kalau tanya mana lagi bagus? Saya akan tanya balik, apa tujuannya pula he he.
Meh kita review sikit 2 killer produk ni. Omega ni mahal sikit iaitu RM 136 sebotol dan mengandungi 90 kapsul. Manakala lecithin pula RM 52.50 sebotol dan mengandungi 180 kapsul. Itu dari segi harga kat semenanjung laaaa

Fungsi pun berbeza ye. Lecithin memecahkan lemak(emulsi) kepada saiz molekul lebih kecil dan membuatkan lemak tu terapung dalam darah dan mampu mencegahnya dari termendap atau melekat pada dinding membran atau saluran darah. Ia juga cegah lemak baru terbentuk dalam badan.

BEZA OMEGA DAN LECITHIN SHAKLEE

Omega atau minyak ikan pula membakar lemak dan bertindak alas dengan hormon Leptin yang mana hormon ini menghantar isyarat kepada otak kita dan membuatkan selera makan kita jadi terkawal dan sekaligus mampu membantu untuk mengawal berat badan.
Haaaa!!! Nampak tak bezanya kan..tapi lagi best Kalau kita dapat ambil keduanya sekaligus. Gandingan yang sangat mantap gituuuuu.
Eh tak habis lagi la he he. Tambah pengetahuan sikit lagi.

Lecithin adalah ekstrak kekacang soya yang merupakan sumber utama Kolina yang mana ianya adalah penting dalam diet kita bagi membantu menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan. Dalam erti kata lain kolina membantu otak kita berfungsi dengan cerdas. Sesuai untuk anak yang membesar, ibu menyusu bagi menghalang clog duct, kurangkan sembelit dan sebagainya.
Amaran kepada yang ada alahan pada soya ye. Sila hindarkan.


Omega adalah 100% dari minyak ikan yang terbaik, bukan minyak hati ikan. Mengandungi EPA dan DHA. Mengandungi omega 3 yang mana membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. DHA bantu cegah athma, eczema elak kanser payudara, prostat dan banyak lagi. Eh banyak sangat nak tulis kat sini.....

OMEGA SHAKLEE



KELEBIHAN OMEGA

1. Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
 3. Mencegah salur darah dari tersumbat
 4. Mengelakkan strok
 5. Mengekalkan tekanan darah normal
 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
 7. Mengurangkan sakit kepala
 8. Mengurangkan kolestrol
 9. Mencegah pembekuan darah dalam badan
 10. Mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
 11. Mengawal masalah obesiti
 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
 13. Sangat bagus untuk ibu hamil – membantu tumbesaran dan perkembangan
 otak janin
 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
 16. Membantu menyihatkan paru-paru
 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
 18. Mengurangkan demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
 (lupus erythematosus)
 19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
 20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon.
 21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
 22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
 23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
 24. Mencegah penyakit gout



LECITHIN SHAKLEE

 

 KELEBIHAN LECITHIN



•Lecithin bertindak sebagai pelarut utk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yg lain. Ia membantu mencegah penyakit2 seperti high blood pressure, stroke,heart disease serta arteri yg mengeras … Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga to 6,000-7,000mg sehari jika berhadapan dgn masalah kesihatan yg sebegini.
•Kenapa mereka yang hendak menurunkan berat badan suka & perlukan Lecithin ni? Sebab ia bertindak mengemulsikan lemak (ayat simplenye.. memecahkan lemak).. Dan Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian tau… Pengambilan Lecithin 4,000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.
•Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat2 penting dari saluran darah ke dalam sel2 bdn..Tanpa lecitin yg mencukupi..membran sel akan mengeras dan seterusnya menyukarkan proses penyerapan….Banyak faktor seperti bahan2 kimia dari persekitaran yg tercemar, bahan2 metal, dadah, food additives, pesticides, etc.. semuanya menyebabkan membran sel mengeras yang mana pastinya menyukarkan proses penyerapan zat2…jadi dgn cara menambahkan pengambilan Lecithin, pasti ianya keputusan yg bijak.,
•Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.…
•Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka2 yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.
•Lecitin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida.
•Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan short term memory). Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7,000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan…
•Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter; di mana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan menjadi punca insomnia.
•Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru2 kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Dan sebab itulah ianya berguna bagi2 mereka2 yg mempunyai alergi, hay fever, asma ,bronkitis dan emphysema.
•Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint (sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
•Lecithin adalah zat utk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.
•Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala2 menopause.
•Lecithin, bersama unsur2 lain digunakan utk membuat BILE.. BIKE ni fungsinya adalah mencairkan lemak. Pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat2 seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan



#banjirshaklee 
#tsunamishaklee 
#surirumahbergaji 
#liveamazing 
#landmarkstudy

💜 Siti (ID 906598)


☎ H/P : 019-4139987
(SMS/Whatsapp)
✉ saminah2801@gmail.com
FB : Siti Aminah Abd Halim

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah

KENAPA PERLU PEMILIHAN KOLAGEN YANG BETUL??????......INI PENJELASANYA

12/13/2016 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

  KENAPA PERLU PEMILIHAN KOLAGEN YANG BETUL??????......INI PENJELASANYA

 

Siapa ada masalah kulit kering angkat tangan!!!! He he, saya dulu ada masalah kulit kering yang teruk sampai bersisik. Lepas tu saya consume vitamin C Shaklee. Alhamdulillah masalah tu berkurang sebab vitamin C membantu penghasilan kolagen dalam badan kita.
Kemudian Shaklee memperkenalkan Shaklee collagen powder. Kemudian ada promosi, saya tak lepaskan peluang untuk cuba kolagen Shaklee. Shaklee collagen ni dalam bentuk sachet. Dalam satu kotak ada 15 sachet, saya cuba ambil dan selepas 5 sachet dah boleh nampak kesan keatas badan kita. Siapa yang ambil akan rasa perubahannya. Ini kerana saiz serbuk yang sangat halus dan memudahkan penyerapan keatas tubuh. Sebab tu kita boleh rasa kesan atas tubuh seawal 5 sachet, insyaallah.
Dan kolagen juga membantu untuk masalah kesihatan sendi kita. Siapa ada mak ayah yang selalu ada masalah sakit sendi, boleh la hadiahkan mereka.


shaklee ikan merah



Collagen Shaklee diekstrak daripada Sisik ikan merah?? 

mesti sume kenal kan dengan ikan merah ni? dan kalau yang tahu tu harga ikan ni memang antara yang ter mahal jugak kat pasaran. Tu baru ikan dia yang kita makan untuk buat lauk kan, So kenapa guna ikan merah ni??


  • Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5,000 meter. Di bawah keadaan laut yang bertekanan tinggi, ia adalah sukar bagi ikan yang biasa untuk hidup.


Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam. Menjadikan ia sumber kolagen yang sangat lasak.


  • Sangat lasak dan elastik

  •  Kepaduan sel yang sangat tinggi

  • Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  • Jisim molekul yang sangat rendah untuk penyerapan unggul  


 







JISIM MOLEKUL KOLAGEN


Lagi satu ape yang istimewa pasal Collagen Shaklee ni adalah kerana ia mempunyai Jisim Molekul Yang SANGAT RENDAH menjadi penyerapan Yang tinggi

Collagen Powder Shaklee mempunyai molekul yang sangat RINGAN kira-kira 1000mg Dalton maka ia MUDAH DISERAP oleh badandan dapat membantu meningkatkan sistesis kolagen pada lapisan dermis

dalam molekul biasa (300,000 dalton) SANGAT BESAR DAN SUKAR DISERAP oleh tubuh.. bukan tidak diserap langsung tetapi drpd 100% mungkin yang sampai kedlm sistem cuma beberapa %, secara mudahnya kurang dari 100%.

Berbeza dengan SCP, bilangan asid amino cuma 3 (1000 dalton) dan ini memudahkan penyerapan kedalam sistem badan. (PENYERAPAN UNGGUL) Jadi tiada yang terbazir dan kesannya akan dapat dirasai lebih cepat! Sebab tulah Shaklee Collagen Powder sangat istimewa berbanding kolagen lain dipasaran

fungsi kolagen shaklee

 HASIL KAJIAN TERHADAP KOLAGEN SHAKLEE



Menurut kajian saintis shaklee, penggunaan 8 minggu berturut-turut akan memberikan kesan yang sangat-sangat menakjubkan terutamanya untuk kulit serta tahap kesihatan anggota tubuh badan kita yang lain!

Antara kesan lain akibat pengambilan Collagen Shaklee ni


a) Anti Penuaan
Liang pori semakin mengecil dan berkurangan dan garis-garis halus juga dapat dikurangkan

b) Menghidratkan
Kulit semakin menjadi lembap dan halus; kurangnya terjadi kulit mengelupas ataupun kering

c)Kulit lebih Anjal dan Tegang
Kulit semakin tegang, kenyal dan lembut

d) Licin
Kulit akan licin dan berseri berbanding sebelum pengambilan yang kelihatan seperti kusam dan kelam

e) Menyuburkan
Kulit kuku dan rambut akan kelihatan bersinar dan kilat, kuat dan tebal

f) Mencerahkan
Mencantikkan kulit dan menghilangkan pigmentasi, jeragat dan jerawat. Tompokan bulat dibawah mata juga tidak akan kelihatan

g) Menyokong Sendi
Meningkatkan sokongan sendi dan menguatkan tulang selain mengekalkan otot di dalam mata supaya lebih lembut

Testimoni Shaklee Collagen Powder:


Testimoni 1


Testimoni 2
 Testimoni 3



 

 Testimoni 4

Testimoni 5




💜 Siti (ID 906598)

☎ H/P : 019-4139987
(SMS/Whatsapp)


✉ saminah2801@gmail.com


FB : Siti Aminah Abd Halim

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah