PERLU KE KITA KAWAL PEMAKANAN DAN CARA HIDUP BILA MAKAN SUPPLEMENT??????

12/01/2016 Siti Aminah Abd Halim 0 Comments

 PERLU KE KITA KAWAL PEMAKANAN DAN CARA HIDUP BILA MAKAN SUPPLEMENT??????

 


Dulu saya kerap sakit kepala!!!!!


Jadi, saya sentiasa bekalan ubat seperti panadol dan sebagainya. Bila travel, itu Lah benda paling wajib ada dlm beg saya.

Tapi semua tu berubah bila saya mula mengenali makanan tambahan semulajadi. Bila mula mengamalkan vitamin Shaklee. Perlahan2 saya tinggalkan ubatan yang mengandungi dadah yang sebenarnya memberi kelegaan dengan cepat, tapi kita tak pasti lagi kesan jangka panjang keatas tubuh kita.

Baca Juga :KENAPA PERLUKAN MAKANAN TAMBAHAN

Dalam hal ni, saya selalu teringatkan arwah nenek saya yg selalu membebel pada anak cucunya. Katanya "asal sakit sikit je nak ke klinik, aku yg dah tua ni tak pernah pun ke klinik. Rasa nak demam je terus minum air kelapa."

Arwah sangat menjaga tabiat pemakanan. Banyak makan ulaman, minum air kosong yang mencukupi. Alhamdulillah jarang mendapat sakit yang berpanjangan.

Tapi, gaya hidup masa kini yang membuatkan tubuh terdedah kepada prlbagai penyakit. Pengambilan makanan tambaha bagi menampung keperluan nutrisi tubuh.

Amalan mengambil makanan tanpa diet dan gaya pemakanan yang sihat jugA tidak memberi erti apa2 pada tubuh kita.

Jom tukar gaya hidup yang sihat.


Baca Juga :MALAYSIA MENGALAMI MASALAH BANTUT? APA PERANAN KITA???



Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything
Siti Aminah
SMS/WhatApps: 019 – 4139987
Page: Vitamin Cergas Semulajadi

Shaklee ID: 906598

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah