DARI HOBI BERTUKAR KEPADA PUNCA PENDATAPATAN SAMPINGAN

12/05/2016 damiaamna 0 Comments

 DARI HOBI BERTUKAR KEPADA PUNCA PENDATAPATAN SAMPINGAN

 


Ko tak kerja ke, buat kek je.....

He he, saya ada jawatan hakiki. Buat kek tu sebab minat. So, bila dah minat...tambahkan ilmu sikit dan jadikan pendapatan sampingan....

Bila tanya masa bila ko buat semua tu???? Memang la kena ada perancangan, untuk kek memang saya tetapkan order semestinya seminggu awal....saya bukan kilang yang hari2 produce kek..... Kalau tak sempat saya akan tolak permintaan
bagi menyenangkan kedua belah pihak.

Saya juga buat bisnes online, yang ini pun sama. Perlu ada jadual untuk siapkan task seperti promosi dan juga siapkan entri blog bagi memastikan semua info berlaitan sampai kepada pengguna.

Bila free, saya akan jawab semua whatsapp. Tapi masa balik kerja dan waktu dinner biasanya saya tak boleh bak menjawab semua tu kerana itu waktu dengan anak2. Bila hal bersama anak dah setel baru saya mulakan task seperti Kalau ada order kek, siapkan kek dan tido bila siap kek atau deco kek.
Bila anak dah siap urusan, baru mak boleh mulakan urusan apa jua tanpa gangguan. Masa tengah buat kerja saya biasanya biarkan je anak nak main apa pun.,,sebab tak mahu anak ganggu saya. Bila anak dah tido baru kita fikir untuk kemas barang dan mainan anak tanpa perlu emosi he he.

Yang penting mak jangan emosi Kalau anak sepahkan rumah masa mak nak buat kerja ok....itu je kaedah saya bahagi masa walaupun masih pegang jawatan hakiki.

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#LiveAmazing
#16thebest
#homebaker
#ipohbaker

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah