KENAPA KITA PERLU COLLAGEN?

9/05/2014 damiaamna 0 Comments


KENAPA KITA PERLU COLLAGEN?
 

Perkataan "kolagen" berasal dari Kolla, perkataan Greek untuk gam. Ia adalah gentian yang kukuh yang menyusuri seluruh badan untuk kekuatan dan sokongan kepada literal memegang badan bersama-sama seperti gam akan. Kolagen merupakan protein yang paling banyak di dalam badan dengan jenis kira-kira 14 atau lebih dikenali.

 

Semakin usia kita, keupayaan badan untuk membuat protein kolagen dan kompleks yang berbeza melambatkan. Dalam masa, kekurangan kolagen berlaku pada kulit, sendi, dan lain-lain bahagian badan, melemahkan tisu penghubung, yang memegang kita bersama-sama. Gentian kolagen yang tinggal juga mungkin kehilangan tekstur lembapannya dan menjadi tegar, sebahagian besarnya disebabkan oleh kerosakan radikal bebas. Kekurangan gabungan kolagen dan kolagen kering boleh nyata dirinya sebagai kedutan; sakit sendi; rambut rapuh, kulit dan kuku; dan lain-lain keadaan tisu penghubung. Untuk menggantikan yang hilang dan menambah kering kolagen, losyen dan krim luaran telah popular selama bertahun-tahun. Suntikan kolagen untuk kedutan juga popular. Baru-baru ini, bagaimanapun, perhatian telah beralih kepada penggunaan kolagen sebagai makanan tambahan lisan.

 

Bersebelahan dengan air, kolagen adalah bahan yang paling penting struktur dalam badan kita, menyumbang 25-30% daripada jumlah protein. Ligamen, tendon, tulang dan otot rangka semuanya diadakan bersama-sama dengan kolagen, dan juga oleh tisu otot licin seperti saluran darah, saluran penghadaman dan organ-organ. Ia adalah lebih komponen utama rambut anda, kulit dan kuku.

 

Semakin usia kita, badan kita kehilangan keupayaan untuk membuat kolagen, oleh itu, ia bermula untuk memecahkan. Inilah sebabnya mengapa sags kulit dan kedutan kami: rambut menjadi lebih nipis, kusam, tidak bermaya atau; sendi-sendi kita adalah lebih keras dan kurang fleksibel; dan kami mempunyai lebih lembut, badan nada kurang.

 

Menambahkan dengan protein kolagen dipercayai menyediakan tubuh dengan asid amino yang diperlukan untuk membuat dan menyokong kolagen. Tanpa kolagen yang sihat, badan kita hampir runtuh apabila kita semakin tua.

 

Jauh berbeza dari sumber-sumber protein lain, protein kolagen mengandungi kombinasi unik dan catuan asid tinggi nitrogen amino (protein), yang paling penting, glycine, proline, hydroxyproline dan arginin. Mereka telah menunjukkan pengaruh:

 

  1. Berat Badan.

  2. Tulang dan penghubung Tisu.

  3. Penambahbaikan Kulit kemunculan.

  4. Optimum Pertumbuhan Badan dan Pembaikan.

  5. Metabolisme lebih baik.

  6. Kenaikan Rembesan Hormon Pertumbuhan yang memberi kesan:

  a) Kerugian Lemak,

  b) Penyimpanan otot,

  c) Tahap Tenaga,

  d) Kelembutan dan Keanjalan Kulit,

  e) Tidur lebih baik

  7. Healing (khas untuk luka).
 
kredit to :halal kolagen

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah