NAK DETOX SHAKLEE TAPI HILANG BERAT BADAN??

3/30/2018 damiaamna 0 Comments

Detox vs kurus


Assalamualaikum semua

Pernah tak jadi, bila korang rasa nak turunkan berat bada tapi macam tak jalan je. Badan pun kerap sakit-sakit ja walaupun kerap ambil suplemen juga.


shaklee

Detox penting untuk mengeluarkan toksin berlebihan dalam badan. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.

Kenapa kena detox

Kekotoran ataupun toksik yang terkumpul dalam badan boleh menyebabkan beberapa penyakit serius. In fact, kebanyakan penyakit hari ini adalah berpunca daripada badan yang penuh toksik. Antara penyakit akibat daripada usus yang penuh toksik adalah

* Darah tinggi
* Jantung
* Hati
* Buah pinggang
* Kencing manis

Dan antara tanda bahawa anda perlukan detox adalah seperti berikut :-

* Sakit kepala yang kerap
* Keletihan
* Kulit Kusam
* Selalu jatuh sakit seperti demam
* Sembelit

Dan satu kemungkinan yang paling disaster adalah segala penyerapan vitamin dan mineral menjadi lemah dan menyebabkan badan tidak cukup nutrisi yang diperlukan.
Klik Gambar untuk pembelian

Apa kaitan detox dan kurus

Proses detox akan buang kotoran dan bersihkan usus. Proses kuruskan badan kadangkala tidak berkesan bukan kerana sesuatu product yang diambil tapi kemungkinan besar ianya berpunca daripada usus yang penuh toksik dan tidak menyerap nutrisi dari product secara optimum. Jadi jika anda nak kurus atau dalam proses nak kurus, perkara pertama yang pelu dibuat adalah detox! Bersihkan usus anda supaya penyerapan vitamin berlaku dengan lebih berkesan dan optimum. Ini kerana nutrien tertentu iaitu carbo, protin dan fiber memainkan peranan yang besar dalam proses penurunan berat badan. Contohnya protin sangat penting bilamana seseorang nak kurus. Protin membantu dalam membina dan membaiki tisu-tisu otot supaya kadar metabolisme badan dapat dipertingkatkan dan seterusnya membakar lemak untuk ditukarkan kepada tenaga. Jadi adalah penting zat protin dapat diserap dengan baik oleh usus. Jika usus penuh toksik, zat protin tidak dapat diserap dan peranan protin tidak berlaku dengan cara yang optimum.

bolej rujuk :SET SHAKLEE UNTUK KURUS SECARA SIHAT



Jom kita tengok video mereka yang detox tapi dalam masa yang sama berjaya turunkan berat badan secara sihat.



Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything
Siti Aminah
SMS/WhatApps: 019 – 4139987
Page: Vitamin Cergas Semulajadi

Shaklee ID: 906598

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah