SET SHAKLEE UNTUK KURUS SECARA SIHAT

12/13/2012 damiaamna 0 Comments

Set Bersalin
Contoh set Budget!!


(1)Herb-Lax:
Mengandungi Daun Senna serta herba-herba lain yang bertindak untuk memperbaiki kesihatan usus. Ianya juga dapat mengatasi masalah sembelit serta penting untuk proses detox.

(2) Leccithin
Untuk mengelakkan lemak jahat terkumpul di dalam saluran darah atau mana-mana bahagian tubuh kita, lawannya adalah lemak baik. Lecithin adalah sejenis lemak yang menghalang lemak di dalam makanan dengan mengurai serta mengapungkannya di dalam saluran darah.

(3) Alfalfa Complex:
Alfalfa adalah store bagi nutrient. Ianya kaya dengan klorofil, bioflavonoids, vitamin dan juga mineral. Sifatnya yang kaya dengan mutltivitamin membantu untuk badan yang tinggi acid menjadi beralkali. Di samping itu, alfalfa akan meneutralkan toxin dalam badan serta memberikan lebih banyak protein tanpa lemak tepu daripada product berasaskan haiwan.

Secara ringkasnya :

Detox dengan Herblax -> Pecah Lemak dengan Lecithin -> Angkut buang dengan Alfalfa

 

TIPS PENGURUSAN BERAT BADAN BUAT IBU MENYUSU

  1. Jangan skip waktu makan utama(breakfast, lunch, dinner) terutama sarapan pagi.
  2. Ambil healthy snack(snek sihat) di antara waktu makan utama seperti buah-buahan.
  3. Banyakkan pengambilan air masak di antara waktu makan terutama bila terasa sedikit lapar. Pengambila segelas air masak 30 minit sebelum makan juga membantu anda untuk tidak makan terlalu banyak.
  4. Lakukan senaman ringan setiap hari. seminggu sekali/berkala. Paling minima, gunakan tangga sebagai alternatif kepada lif.
  5. Kerapkan penyusuan/mengepam susu untuk menggalakkan penghasilan susu ibu dengan lebih banyak disamping membakar 200-500 kalori sehari.
Set A
  • Vita Lea
  • B-Complex
  • Vitamin C
Set B
  • Vita Lea
  • B-Complex
  • Vitamin C
  • Alfalfa Complex

 













Antara alternatif untuk menurunkan berat badan dengan Shaklee:
Bagi orang awam:
1. Set A dengan Lecithin
2. Set A dengan Lecithin dan Vitamin E
3. Set A dengan Fiber Plan Unflavoured
4. Set A dengan Fiber Plan Unflavored dan Lecithin
Bagi ibu menyusu:
1. Set B
2. Set B dengan Energizing Soy Protein
3. Set B dengan Lecithin
4. Set B dengan Energizing Soy Protein dan Lecithin

Testemoni Pelanggan yang hanya makan ESP sahaja

 


Bagi mereka yang mempunyai budget, saya sarankan ambil set ini untuk mengurangkan berat badan.
Apa kepentingan setiap supplemen yang diambil?
Vita-lea iron formula: untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.Dan uniknya Vitalea @ multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh. Lebih-lebih lagi apabila kita kawal pengambilan makanan, mungkin ada nutrien yang berkurangan juga.
Lecithin: Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. Perlu diambil bersama produk fiber untuk flush out lemak yang dipecahkan seperti alfalfa atau cinch shake.
Cinch shake : merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat dari campuran propietari protein dan leusina untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Bebas laktos, rendah glisemik dan dari soya non-GMO. Diperkaya dengan leusina bagi membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda. Tinggi serat dengan 6g setiap hidangan.
 
MENGAMBIL 5 HIDANGAN BUAH-BUAHAN DAN SAYURAN SEGAR SETIAP HARI
Ini menyediakan tubuh anda dengan sumber vitamin, mineral dan serat. Gabungan ini meningkatkan imuniti untuk menjaga tubuh anda untuk melawan penyakit. Serat makanan membantu membuat anda merasa kenyang di samping menjaga tahap tenaga anda supaya tetap stabil.
MAKAN TIGA HIDANGAN SEHARI
Sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Makan secara teratur dan mengikut saranan piramid makanan. Pastikan anda mengambil karbohidrat, protein dan buah-buahan. Jika anda memerlukan snek, buah-buahan adalah snek terbaik.
MENGAMBIL PROTEIN
Pilih protein dari sumber soya, ikan, kerang, ayam atau telur bagi memenuhi keperluan tubuh anda tanpa menambah extra lemak (daging).
KURANGKAN LEMAK
Gunakan minyak zaitun untuk memasak bagi mengurangkan kolesterol.
KURANGKAN GULA
Kurangkan minum minuman bergula tinggi seperi minuman dalam tin. Kurangkan gula dalam minuman anda.
KURANGKAN PENGAMBILAN KAFEIN
Kafein mengurangkan keupayaan tubuh untuk menyerap vitamin. Ia juga merupakan stimulant sintetik. Jika anda penggemar kopi, hadkan pengambilan kepada secawan sehari sahaja.
MINUM 3-4 LITER AIR SEHARI
Air membantu serat dalam makanan anda mengembang dan melakukan tugasnya. Hal ini juga membantu untuk metabolisme nutrisi lain dari makanan anda, menjaga kulit dan rambut serta mencegah tubuh anda daripada dehidrasi.
MAKAN DENGAN TERATUR DAN JANGAN BIARKAN PERUT KOSONG
Hal ini membantu menjaga usus anda berfungsi secara berkesan. Makan yang teratur membantu menjaga enzim pencernaan, melindungi dari pengeluaran asid perut berlebihan dan membolehkan anda memetabolisme makanan dengan cara yang paling cekap, untuk menjaga tahap tenaga.

Tips diet

(1) Sila ambil ukuran badan seiring dengan timbang berat badan. Diet ni tak semestinya akan turun berat badan dulu sebab ada individu yang badan shape on dulu baru die turun berat badan.

(2) Kena konsisten dan jangan ingat boleh turun berat badan dalam sehari..Letak target jangka pendek 3 BULAN.

(3) Stagnant period = normal untuk long term diet. Cuma continue diet seperti biasa sebab badan sedang shape on semasa stagnant period.

(4) WAJIB ambil SARAPAN. Kita tidur lebih kurang dalam 6-8 jam dan sepanjang tempoh tu perut jadi berasid. Paling kurang bangun pagi tu, alas dengan segelas air untuk neutralkan asid tu. SARAPAN ni jadi penanda aras untuk tenaga sepanjang hari yea.

(5) JANGAN SKIP MEAL..Kalau jenis nak mengunyah je, makan banyak kali tapi kuantiti sedikit. Dinner kalau tak mahu makan berat, ambil light meal walaupun sekadar biskut atau buah-buahan. Ini untuk elakkan badan bertukar kepada “starving mood”

(6) Ambil NASI sekurang-kurangnya sekali sehari. Saya tak setuju dengan diet tanpa nasi sebab badan kita perlukan karbohidrat. Nasi adalah lebih baik daripada roti, mee dan pasta.

(7) AIR KOSONG. Pengambilan air masak sangat penting. Setiap 25kg badan kita perlu ambil bersamaan 1LITER air.

(8) Portion plate jaga : Separuh pinggan nasi +1/4 Sayur+1/4 lauk../Kalau lapar, tambah lauk n sayur..Bukan tambah nasi yea..

(9) Snack between meal tu boleh sahaja tapi ambillah buah-buahan / dried fruits..senang cakap benda berkhasiat la

Tapi sebaliknya bagi mereka yang ingin menambahkan berat badan boleh cuba set ini pula....kita semua terdiri daripada berbagai masalah, ada yang perlu kurangkan berat badan dan ada pula yang perlu tambahkan berat badan he he...tak salah berikhtiar untuk kesihatan berpanjangan.


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah