KENAPA KALSIUM SHAKLEE BEZA DGN KALSIUM LAIN?

3/06/2018 damiaamna 0 Comments

KENAPA KALSIUM SHAKLEE BEZA DGN KALSIUM LAIN?

kaslium shaklee

Assalamualaikum

Pernah tak tengok iklan Susu Anlene yang mengatakan apabila usia melebihi 30 tahun, Tulang akan semakin lemah!! Ini kerana faktor kehilangan kalsium dari tubuh dan juga faktor penyerapan kalsium dalam pemakanan tidak berlaku dengan baik.

Cuba bayangkan diri kita apabila meningkat usia dan akan membongkok oleh kerana faktor kekuatan sokongan tulang belakang yang semakin kurang. Maka terjadilah Istilah nenek si bongkok tiga!! Macam tak sanggup nak hadapinya kan.

Hari ni nak cerita pasal kalsium sikit sebabnya kalsium ni paling banyak terdapat pada tulang dan gigi iaitu 2 @ 3 pound dalam badan. 20% kalsium org dewasa diserap semula dan digantikan setiap tahun.
Kalsium Shaklee yang isinya paling seimbang akan memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya yang unik serta dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

Baca juga :TIPS HILANGKAN SAKIT GIGI DENGAN CEPAT DAN SELAMAT

Kenapa ia mengandungi gabungan pelbagai mineral?

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk memudahkan lagi penyerapan oleh tubuh serta menghalang endapan sesetengan mineral.
Kajian telah membuktikan suplemen kalsium ini akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

LAIN-LAIN KEISTIMEWAAN KALSIUM SHAKLEE…

Namanya… OSTEMATRIX! Sesuailah dengan ciri-cirinya… bukan saja untuk bina tulang, tapi matriks tulang! Bina dan lekatkan.


Kalsium dan fosforus  bekerjasama untuk menguatkan tulang dan gigi.
Kalsium dan magnesium bergabung untuk kesihatan kardiovaskular.
Mengandungi vitamin D untuk penyerapan kalsium. Kalsium memerlukan vitamin D supaya boleh diserap oleh badan.

Kebanyakan pil multivitamin dan mineral mengandungi kalsium, tapi tiada yang membekalkan kalsium mengikut RDA (800-1000mg sehari untuk dewasa, 1500mg untuk wanita hamil). Jadi, pil kalsium adalah penting, apa lagi buat mereka yang sukar mendapatkan bekalan kalsium dari makanan.




Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything
Siti Aminah
SMS/WhatApps: 019 – 4139987
Page: Vitamin Cergas Semulajadi

Shaklee ID: 906598

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah