CARA JOIN VIRTUAL RUN

11/09/2018 damiaamna 0 Comments

CARA JOIN VIRTUAL RUN 🏃🏻‍♀️🏃🏻‍♀️🏃🏻‍♀️

Medal pertama yang sampai 


Sebelum ni asyik tengok kawan-kawan dalam Facebook je duk update virtual run. Dalam hati dah berkata “bestnya berlari, bila la aku nak mula berlari?”. 😂

Tapi bila nampak rakan update medal cantik, terus teruja nak mendaftar juga. Maka sibuk la baca sharing kawan-kawan yang dah join larian ni. 

Eh! Kejap, apa benda virtual run ni. Biasa kita dengar larian kena daftar dan berlari dekat tempat tertentu kan. Virtual pula, kita berlari tapi ikut masa dan tempat kita suka. Ha! Macam mana tu???



Cara dan Tips join VIRTUAL run :-


1. Install Apps 42Race atau daftar di website https://web.42race.com/races. 


2. Install GPS running apps untuk track larian. 

Mami pakai strava tapi ada yang perfer NRC sebab untuk indoor dia memang best. Untuk guna NRC dia boleh trace indoor ataupun outdoor.

Tapi kalau ada treadmills kat rumah, pun boleh juga untuk track larian kita tu. Snap je gambar larian dan hantar je la.

3. Untuk join VR yang ada medal lawa2 yang dipos terus ke alamat kita, kita kena bayar dalam RM29.99 (RM30 la tu) untuk setiap VR. Semuanya “Order dan Register” melalui apps tadi. Payment pun online.

Kalau mau VR yang free pun ada. Nanti settle larian akan dapat E-Badge (e-medal la gitu). 

Cemana mau tau VR tu berBayar ka Free? Nanti tengok dalam poster keh. 

4. Setiap VR ada kategori dia, 3km-5km-etc. Time register pilihlah yang ngam di kaki. Biasanya kena Complete in ONE run. Nda bole stop stop sambung besok lusa pula.

5. Kalau VR yang baru open, biasanya siap boleh Engrave Nama (tulis nama di medal). Ni kalau tak silap dalam tempoh 2 minggu selepas VR open, lepas tu tutup. Once sudah tutup, kita dapat medal biasa ja la. 

6. Selepas register VR, kena lari ikut syarat dan date yang ditetapkan. Sila baca syarat ya, karang disqualified pula. Rugi!

7. Wajib START running apps ketika berlari, barulah larian kita tu “dicatat”. Nanti summary larian tu yang akan kita submit (upload) ke 42Race ikut due date yang ditetapkan. (Tengok contoh dalam gambar)



8. Lastly, bila sudah submit (upload), nanti pihak 42Race akan verify approve ka tidak, kalau approve, mu tunggu abang posto datang bawakan medal lip lap bling bling keh, pastu bole gambar gigit medal suda, bukan gigit hp ja lagi 🤣🤣

So, begitulah sedikit sebanyak cara untuk join Virtual Run ni.

Senang ja kan? 😋

Haaaa, so cemana pula mau join 4 Seasons Series Autumn Run ni? Hari tu masih ada di 42race, tapi sekarang tiada dah. 

Tapi masih boleh join melalui website dia di https://spreenapp.com/web/event/autumn-run-2018?register_event=success

Yang ni bayaran RM35. Open untuk Oktober sahaja kalau tak silap. Apa2pun check di website ya. Manatau masih sempat register 😁

Cara submit sama ja macam dalam 42Run, cuma submit di website spreen tu la. 

Boleh difahami setakat ni?

So, kalau ada soalan, sila letak di komen. Nanti Mami jawab kalau tau ya. 



Last but not least, kalau rasa info ni best, tolong share kepada kawan2 lain supaya sama2 kita sihat sambil kejar medal cute-cute. 





Selamat ber-VR!



0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah