KENAPA TERRLALU PENTING LANDMARK STUDY KETAS PRODUK SHAKLEE

11/27/2016 damiaamna 2 Comments

KENAPA TERRLALU PENTING LANDMARK STUDY KETAS PRODUK SHAKLEE

landmark


Korang pernah dengar pasal LANDMARK STUDY NI.


Meh nak cerita sikit pass landmark study ni. Landmark study macam pengiktirafan dari pihak ketiga la. Contoh macam sistem yang kita jalankan dalam organisasi kita selalu akan ada badan lain untuk audit samada proses yang kita jalankan tu betul dan berkesan ke tak. Kalau pendidikan akan ada MQA dan pengurusan akan ada SIRIM.


Tahukah anda Shaklee telah menjalankan Landmark study sejak bertahun2 lamanya hanya untuj memastikan vitamin2 keluaran Shaklee benar2 terjamin selamat dan berkesan.
Dr. Gladys Block dari University of Public Health inilah yang bertanggungjawab menjalankan kajian2 ke atas produk2 Shaklee. Bukan mudah ya Shaklee nak keluarkan produk tanpa ada Landmark Study. Kalau tak makan vitamin shaklee mungkin saya tak ambil tahu hal ini. Benda baik mesti saya nak kongsi dengan semua.
landmaark study

Shaklee BERANI MATI Kerana Landmark Study

  •  Landmark Study dilakukan oleh pihak ke 3 iaitu badan bebas yang sukarela menawarkan khidmat untuk lakukan kajian Landmark (Boleh rujuk folder Landmark Study).
  • Shaklee langsung tidak masuk campur dengan urusan kajian Landmark. Malah kos Landmark Study juga ditanggung oleh badan bebas terbabit
  • Syarat Kajian Landmark oleh University of California Berkeley itu ialah walau apapun keputusan hasil kajian baik atau buruk tetap akan disiarkan dalam jurnal ulasan.
  • Koresponden kajian adalah berdasarkan kepada pengamal Shaklee selama lebih 20 tahun(bukan setakat makan suplimen Shaklee tetapi mengamalkan pemakanan seimbang), orang yang mengamalkan suplimen bukan Shaklee, dan bukan pengamal suplimen
  • Hasil Kajian berpihak kepada Shaklee, maka terbukti produk Shaklee selamat untuk di makan
landmark study

Macam tu la juga dengan suplemen yang kita beli dan makan, seeloknya cari yang ada landmark study.

1. Landmark study ni bukan dijalankan dalam masa sehari atau sebulan dua bulan ye, tetapi dalam jangkamasa 10-30 tahun.

2. Kenapa lama sangat ye. Ye la, kita makan vitamin belum tentu nampak kesan sampingan dalam masa seminggu kan. Kita nak tahu apa akan jadi kemudian apabila kita consume vitamin secara berterusan.

4. Landmark study dijalankan mengikut 3 kategori, kategori yang makan supplement Shaklee, kategori yang tidak makan apa2 supplement dan kategori makan supplement brand lain.

5. Hasil landmark study menunjukkan keputusan kesihatan lebih baik kepada mereka yang mengamalkan supplement Shaklee berbanding 2 kategori yang lain.

Terpulang kepada individu untuk memilih cara dan bagaimana untuk menjaga kesihatan masing2.
Saya cuma kongsi kan apa yang mendatangkan kebaikan Kepada semua orang.


#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#LiveAmazing

2 comments:

  1. Landmark study penting sebab ujian yang dilakukan adalah untuk memastikan ianya selamat kepada penghuna.

    ReplyDelete

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah