PAKAIAN MANDI WANITA MENJOLOK MATA??? ....BAGAIMANA NAK MANDI DI KOLAM HOTEL

4/11/2017 Siti Aminah Abd Halim 1 Comments


PAKAIAN MANDI WANITA MENJOLOK MATA???  ....BAGAIMANA NAK MANDI DI KOLAM HOTEL



Pakaian mandi wanita Muslimah memang susah nak dapat kan. Sememangnya pakaian mandi wanita sangat menjolok mata. Sekiranya tidak menggunakan pakaian mandi yang khas pun begitu juga. Jenis kain untuk pakaian biasa pun jadi menjolok mata apabila kita berada dalam air kan????


Selalunya ibu ibu yang bawa anak-anak bercuti dan bermalam di hotel yang ada kemudahan kolam renang akan ambil peluang untuk hiburkan keluarga di kolam renang betul tak.... Masa ini lah masalah akan mula timbul apabila si ibu dilarang menemani anak-anak kerana masalah pakaian yang tidak megikut standard yang ditetapkan untuk beraa dalam kawasan kolam renang. Masalah juga kerana Si ayah perlu menemani anak yang besar sikit ke kolam yang lain......

Alhamdulillah, Mami baru je terjumpa pakaian mandi wanita keluaran Bella Ammara yang betul-betul mematuhi syariah. Kenapa mami cakap macam tu???? Sebelum ni mami pernah je survey pakaian mandi wanita untuk muslimah..... Tapi agak mengecewakan apabiila pakaian mandi wanita ni cuma sekadar membalut tubuh walaupun lengkap dengan tutup kepala.

Bakini keluaran Bella Ammara


Perbezaan ketara Bakini ialah, pakaian yang longgar dan tidak akan melekap pada tubuh apabila berada dalam air. Lengkap dengan tudung. Bahagia kaki seluar dan huujung lengan pula bercekak dan tidak akan mudah terangkat atau terselah bila berada dalam air. Material atau jenis kain yang digunakan adalah dari jenis yang bersesuaian untuk berada dalam kolam mandi seperi yang telah ditetapkan oleh pihak hotel atau kawasan taman tema air.

Material dan Rekaan Bakini


MAterial atau jenis kain yang digunakan untuk bakini keluaran bella Ammara ialah jenis scuba polyester jenis material yang biasa digunakan untuk baju renang.
Rekaan baju renang pula sangat mesra dan muslimah. Satu set lengkap pakaian renang ini lengkap bersama baju dan seluar renang dan juga istant tudung yang juga dari jenis material yang sama. Rekaan hujung lengan baju yang selesa apabila berendam dalam air. Satu lapisan bahagian dada bagi mengelakkan lekapan yang menampakkan susuk tubuh. Cengkaman yang elesa bahagian buu lali bagi mmengelakkan seluar terangkat. Dan juga terdapat tali untuk mengikat baju dan seluar bagi mengelakkan baju terselak ketika bermain aiir atau berenang.
bella ammara

Pilihan warna

 Terdapat 6 pilihan warna yang menarik

warna bakini bellaammara

Perbandingan dengan pakaian lain.


Lihat la sendiri perbandingan pakaian mandi yang biasa terdapat di pasaran yang kurang  mematuhi ciri-ciri muslimah








Saiz pakaian ?


Pihak Bella Ammara memang mehami kehenak wanita Malaysia yang terdiri daripadda berbagai saiz. Terdapat pilihan saiz dari paling comel iaitu XS sehingga la ke saiz paling besar iaitu XXL. Ukuran saiz pilihan juga disediakan bagi memudahkan pelanggannya memsan baju mandi yang bersesuaian. Bagi yang asa kurang yakin juga boleh memilih saiz lebih besar ari ukuran badan sendiri. 


Bagaimana nak membeli ??


Nak beli pakaian mandi Bakini keluaran Bella Ammara? Tak susah pun nk beli baju ni, baju mandi ni memang keluaran Bella Ammara. Tapi penjualan pakaian mandi ni adalah secara online ataupun melalui ejen dropship yang telah dilantik oleh bella Ammara. Terdapat ramai ejen dropship yang telah dilantik dan anda boleh je pilih mereka yang berdekatan dengan anda. Boleh tengok ruangan Instagram BellaAmmara, ramai ejen yang spam atau komen disitu. Saya sendiri telah mendaftar sebagai ejen dropship. Anda boleh ke mana-mana butik Bella Ammara untuk mencuba sendiri saiz pakaian mandi terrsebut cuma tiada penjualan terus lagi rasanya.

Boleh juga rujuk website Bella Ammara

💜 Siti (ID 906598)
H/P : 019-4139987

(SMS/Whatsapp)
✉: saminah2801@gmail.com
FB : Siti Aminah Abd Halim
 Instagram :Damia Amna



1 comment:

  1. Boleh juga dapat kan BAkini dengan whatsapp saya 019 204 2392 😘😘😘

    ReplyDelete

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah