ASID LEMAK BANTU KERADANGAN ??......JOM BACA

3/09/2017 damiaamna 0 Comments

ASID LEMAK BANTU KERADANGAN ??......JOM BACA

Omega shaklee


Asid lemak dan keradangan

Keradangan ialah suatu keadaan fizikal di mana sebahagian daripada anggota badan menjadi merah, membengkak, panas , sakit dan kehilangan fungsi yang pada kebiasaannya diakibatkan oleh kecederaan atau jangkitan (infection). Juga merupakan usaha badan menghapuskan sel rosak dari luar dan memulakan penyembuhan.

Keradangan akut dimana badan bertindak proses penyembuhan dengan sendirinya. Tetapi keradangan kronik di mana keradangan yang rendah tanpa penyembuhan. Keradangan yang teruk boleh menyebabkan Allergic rhinitis, periodontitis, atherosclerosis (radang pembuluh darah), rheumatoid arthritis dan juga kanser.


Minyak ikan terbaik

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTMmenyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

💜 Siti (ID 906598)
H/P : 019-4139987

(SMS/Whatsapp)
✉: saminah2801@gmail.com
FB : Siti Aminah Abd Halim
#tsunamishaklee
#16thebest

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah