KOLESTROL??? BAGAIMANA NAK HILANGKAN???

4/22/2014 damiaamna 0 Comments

SHAKLEE
  Akan dipasarkan Jun 2014

Atasi Masalah Kolesterol Anda Secara Semula Jadi

dengan FITOSTEROL

Satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi.*
Paras kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja, tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia. Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggilah risiko yang anda hadapi.


 

Apakah Kolesterol?

Kolestrol datang dari 2 sumber :

  • hati dan sel-sel lain dalam tubuh anda menghasilkan 75% dari kolestrol dari kolestrol darah.
  • 25% lagi dating dari makanan yang anda makan setiap hari.
Terdapat 2 jenis kolesterol dalam darah anda:
·         Lipoprotein ketumpatan rendah (LDL) boleh membentuk plak dan menyumbat arteri, seterusnya meningkatkan risiko serangan jantung dan strok.  Lazimnya ia dikenali sebagai ‘kolesterol tidak baik’.
·         Lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL) atau kolesterol ‘baik’ dapat menyingkirkan kolesterol tidak baik dengan membawanya ke hati untuk disingkirkan.  
Oleh yang demikian, bagi melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular, anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.
 
Walaupun paras kolesterol darah anda tinggi, terdapat beberapa langkah yang boleh anda ambil untuk mengurangkannya demi melindungi kesihatan anda.
 
ü  Amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut air.
ü  Lakukan aktiviti fizikal dengan kerap.
ü  Kurangkan berat badan berlebihan.
 
ü  Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semula jadi.

 

 Memperkenalkan PHYTOCOL-STTM Shaklee

Pilihan Sihat dengan 2,000mg Fitosterol Setiap Hari

 


SHAKLEE
 
Ini pula gambaran bagi salur darah kita apabila seseaorang itu mengalami masalah lebihan kolestrol, kolestrol yang berlebihan daripada makanan akan menembusi saluran darah dan membentuk "plaque".....apabila "plaque" terlalu tebal, darah sukar dipam ke seluruh badan dan menyebabkan jantung menjadi lemah fungsinya......
Tahukan Anda apabila kolestrol telah Berjaya menembusi salur darah anda,,,,bermakna salur darah anda telah menjadi rapuh, ia Mudah pecah apabila anda mengalami tekanan darah tinggi!!!!
 

SHAKLEE

Bagaimana Fitosterol bertindak?
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol akan bersaing dan mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus. Ini bermakna bahawa semakin banyak Fitosterol yang anda ambil, maka semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk merendahkan paras kolesterol LDL anda.
 
 


Bertindak Bijaklah Hari Ini, secara Semula Jadi!


dengan SHAKLEE

 

 
 
 
Anda merupakan salah seorang yang mempunyai masalah dalam kolestrol?????
 
Hubungi saya SMS/Whatsapp ke nombor  019-4139987
taip "Nama Kolestrol"
 
saya akan respon secepat mungkin!!!!

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah