RIADAH BERSAMA KELUARGA DI IPOH TANPA KOS TINGGI

12/06/2014 damiaamna 0 Comments

Assalamualaikum.
Sempena cuti sekolah yang panjang ni, ramai ibu bapa yang sibuk mencari tempat untuk be riadah bersama keluarga tanpa KOS yang Tinggi. Disamping memikirkan destinasi percutian, dalam masa yang sama memikirkan budget juga kan. Bagi ibu bapa yang Ada ramai anak, faktor perbelanjaan menjadi salah satu elemen penting untuk merancang percutian keluarga. 

Bagi ibu bapa yang merancang untuk bercuti di negeri Perak dan terutama sekali Ipoh. Di Ipoh sealing Lost World of Tambun, Ada LAGi empat untuk be riadah bersama keluarga yang tidak memerlukan belaja yang Tinggi. Iaitu Taman Rekreasi Gunung Lang, Ipoh.

Taman Rekreasi Gunung Lang

Di sini Saya kongsikan gambar yang menarik sekitar taman Rekreasi Gunung Lang. Tempatnya dikelilingi bukit dan terdapat tasik di tengahnya. Ada perkhidmatan bot disediakan. Ta bang bot hanya lah RM2.00 untuk dewasa dan RM1.50 untuk kanak kanak. Harga tambang bot tu adalah untuk pergi dan balik.

Memberi makan ikan dalam tasik Gunung Lang

Makanan ikan juga di jual Dengan harga RM1.00 sebungkus untuk pengunjung memberikan makan ikan di tasik ini.... Anda mungkin teruja melihat ikan ikan yang besar ini.



Ini pula pemandangan daratan sebelah lagi, APABILA kita menyeberangi tasik Dengan bot.



Terdapat taman Permainan disediakan di sini, ini menjadikan anak anak Lebih teruja APABILA berapa di sini. Bawa lah bekalan untuk berkenan di sini.... Tentunya menarik sekali.!!



Boleh juga melihat Burung unta dan juga Rusa dari dekat di sini.


Replica rumah tradisional untuk pengunjung bergambar. Ada juga pengantin yang memilih tempat ini untuk sesi bergambar mereka.



Tak susah untuk ke sini....hanya Tanya en. Google untuk ke Taman Rekreasi Gunung Lang..... Anda Akan diberikan direction..... Selamat memilih destinasi percutian keluarga.... Boleh baca mengenai percutian di PANGKOR juga










0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah