CARATOMAX- VITAMIN A UNTUK KESIHATAN MATA

6/05/2013 damiaamna 0 Comments

 
 
 



Shaklee

JOM ORDER

 
  
Apa itu Caratomax?

Carotomax adalah campuran unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.

Apakah carotenoids? Carotenoid adalah pigmen yang membentuk warna sayur-sayuran. Ia memberi warna oren kepada carrot, tomato dan sebagainya.

Apakah fungsi dan kebaikan carotenoid?

1. Melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas

2. Sumber Vitamin A terbaik

3. Meningkatkan sistem imunisasi

4. Membetulkan fungsi organ tubuh

Sumber yang mengandungi carotenoid adalah lobak, kentang, bayam, tomato dan lain-lain sayuran. Cara yang terbaik untuk mengekalkan kandungan carotenoid ialah dengan mengambil sayuran ini
TANPA DIMASAK.
 
 Caratomax adalah kandungan vitamin A yang baik untuk kesihatan mata dan penglihatan yang baik serta dapatkan meredakan penyakit kulit dan berkesat untuk masalah jeragat. Ianya meningkatkan antioksida (system imun), dapat melawan kanser dan  oksidasi.



AWAS!!!

 

1.Vitamin A tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati.(Namun Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk pre-kursor, yang mana akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja).

2.Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.

 

 
 

Satu hidangan Shaklee CaratoMax bersamaan dengan :

 


 
 

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah