SET KESUBURAN SHAKLEE TINGKATKAN KEBAHAGIAAN

1/02/2013 damiaamna 0 Comments

Setiap pasangan yang mendirikan rumahtangga akan mengimpikan kehadiran anak-anak.....namun begitu tidak semua pasangan berpeluang cerah untuk terus memilikinya selepas menjejakkan kaki ke gerbang perkahwinan.....sebagai manusia biasa, kita harus berusaha, doa dan tawakkal kepada yang Maha Esa

Mari kita sama selidiki punca-puncanya dulu....

Sebenarnya, menurut kajian yang dibuat oleh Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh dinaikkan dengan pengambilan Multivitamin & Multimineral. Jadi mari kita lihat satu persatu bagaimana Set Kesuburan Shaklee ini membantu dalam kesuburan.Selain itu boleh dapatkan tips mengenai kesuburan.

 Set kesuburan shaklee untuk wanita mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex, manakala untuk lelaki mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex.

 Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pendekata ia memenuhi ruang2 kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.
Shaklee GLA
 
Set Suami Isteri Shaklee
 
 

 
                                                 B Complex
Vitamin EPenting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. Memberi tenaga, perasaan tenang & no stress

Vitamin C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel. Bantu proses sintesis hormon-hormon kritikal yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen & progesterone

 







                                               
                                                  Vitamin E
Alfalfa Complex

Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.


 







GLA ComplexAlfalfa Complex
 Alfalfa untuk wanita membantu dalam hal2 organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya.

Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Sebagai tambahan, boleh ambil zinc untuk kesuburan serta kesihatan telur & sperma suami isteri. Bagaimana kedua2 ini berfungsi?
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).









 GLA Complex
Membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari. Zinc pula membantu menguatkan sperma.


















Zink Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).



TIPS KESUBURAN
Isteri

ESP

Vitalea

B com

Vitamin C
...
Alfalfa (hanya option terutama yg sakit bila bersama)

GLA jika period tak regular



Suami

ESP

Vitalea

B com

Vitamin C

Vitamin E

Zinc




Bagaimana pengambilan supplement Shaklee boleh membantu merawat masalah kesuburan (infertility) ini?

Vitamin Asas

(1)Vita-Lea (Multivitamin)

(2)Vitamin C

(3)B-Complex



Adalah vitamin asas, dan tunjang utama untuk kesihatan badan.

 
Gabungan nutrien di atas memberikan ada harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, harus jangan berhenti berusaha & berharap pada-Nya.

 
kredit to Mommy Lyna

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah