GARLIC SHAKLEE SEBAGAI ANTIBIOTIK SEMULAJADI

1/21/2013 damiaamna 0 Comments


Shaklee

Perbezaan Shaklee:

kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains terkini.
Secara klinikal  sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut , sendawa dan penghadaman.


Manfaat Utama :

  • Pudina : Melegakan otot perut, ia mampunyai penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/ darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang  mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selesema. perasaaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.
  • Halia : Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia meransang rembesan enzin Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melagakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak ( semasa pantang). Satu kajian di United Kingdom enunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit waita; penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut. Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia dalah berkesan dalam merawat/ mencegah kesakitan ketika dalam perjalanan / pengembaraan.
  • Pokok Adas (fennal) : Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, ia dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.
  • Cekur Manis (anise) : Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Meransang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa; melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalm badan dan lembut pada perut.
Shaklee Garlic


Cadangan cara makan:

Membantu penghadaman : 3 biji selepas makan
Mencuci usus dan perut   : Larutkan 3 biji Garlic dan 10 biji Alfalfa di dalam air panas suam untuk   diminum.
Merawat sakit atau masalah gastrik, nausea : 3-5 biji dilarutkan dalam air panas menjadi teh herba.
Kelegaan tekak, batuk, sendawa : hisap 2 biji

0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah