BAKAL IBU RESAH BAGAIMANA MENGURUSKAN PENJAGAAN PAKAIAN BAYI

11/19/2014 damiaamna 0 Comments

Mncuci baju bayi menggunakan bahan yan selamat untuk kulit bayi

Assalamualailum...

Penglaman mengandung dan bakal menimang cahaya mata memang mengujakan.. Tapi ramai juga ibu-ibu di luar sana yang tidak begitu peka dengan persediaan menyambut orang baru.

Pakaian bayi merupakan perkara asas persediaan untuk menyambut orang baru. Jadi pakaian bayi perlu disediakan dan di cuci Dengan sempurna. Ramai juga yang tidak menitikberatkan cara dan sabun yang digunakan. Seeloknya gunakan sabun yang selamat untuk kulit bayi yang halus dan nipis. 

Kita sendiri tak pasti keadaan kulit bayi sekiranya menggunakan Bahan pencuci yang biasa untuk MENCUCI pakaian kita. Bagi menghindari masalah yang mungkin berlaku jika kita menggunakan bahan pencuci biasa untuk mencuci baju bayi lebih kita menggunakan pencuci khas untuk mencuci bju bayi. Terdapat berbagai jenis pencuci yang dikhaskan untuk mencuci baju bayi di pasaran, uma bakal ibu perlu rajin untuk meneliti bahannya.

Bagi ibu-ibu yang rasa terbeban untuk mengasingkan bahan pencuci antara pakaian orang dewasa dan bayi. Anda boleh mencuba pencuci yang selamat untuk semua orang tanpa perlu bimbang bahan yang terdapat dalam pencuci. Saya boleh cadangkan anda untuk gunakan Fresh Laundry iaitu sabun pencuci pakaian Shaklee.


KENAPA MESTI FRESH LAUNDRY


  • Pekat 5.5 lb (boleh membasuh 88 kali cucian)
  • Prestasi tinggi - pembersih enzim diaktifkan mengekalkan basuhan yang putih dan berwarna cerah.
  • Selamat pada semua jenis fabrik - berkesan dalam air keras/lembut
  • Dirumus untuk membantu mencegah warna pada pakaian berwarna luntur dan berpindah dari satu pakaian kepada lain.
BEZA FESH LAUNDRY DENGAN BAHAN PENCUCI BIASA

Kebanyakan serbuk dobi mengandungi perensa yang boleh diserap melalui kulit atau sedutan iaitu penyebab biasa alahan. Triethanolamine dodecylbenzenesulfonate aadalah seperti merengsa dan senaraikan bahan bahaya oleh EPA dan DOT. Sentuhan boleh merengsa dan membakar kulit dan mata, bauan boleh merensa hidung, tekak dadn paru-paru yang boleh menyebabkan batuk, lelah atau sesak nafas. Kerengsaan pada kulit yang berpanjangan boleh menyebabkan kekeringan, kegatalan dan ruam.
Pencuci yang selamat untuk semua peringkat umur
BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT










0 comments:

Terima Kasih atas kesudian anda melawat blog saya, saya akan balas dan jejak blog anda kembali InsyaAllah